Загальноосвітня школа
В час глобальної екологічної кризи та духовного банкрутства людства на передній план виходять поняття екології та культури не як вузьких галузей людського прояву, а як принципів природного ставлення до навколишнього світу, оточуючих людей та до себе особисто. Необхідність створення школи такого типу була підказана часом.
Все більше дослідників приходять до висновку , що екологічна криза — це в основному філософсько-ідеологічна криза, криза світогляду. Прикрий той факт, що в «Стратегії збереження природи» Міжнародного союзу охорони природи такий пункт, як виховання людини, знаходиться на 7, тобто останньому, місці.
Порятунок природи, а разом з нею і нас всіх, знаходиться у встановленні інших, якісно нових відносин з довкіллям. І починати робити це треба з дітей, свідомість яких більш пластична і відкрита для змін. Треба менше говорити про
необхідність рятування при -роди, а більше давати можливостей дітям відчути, що таке Природа, допомагати встановити свої, особисті відносини. В такому контексті поняття «екологія» і «культура» виявляються надзвичайно зв’язаними, адже саме низький духовний культурний рівень більшості людей спровокував споживацьке ставлення до Всесвіту.
Школа «Екологія і Культура» створювалась як школа духовного відродження та розвитку особистості. Духовність у даному випадку розуміється як сукупність морально-етичних принципів, які дозволяють орієнтуватися в житті, визначати життєві цінності та установки.
Духовний розвиток особистості — це зміна багатьох стереотипів, до якої нас підштовхує вся еволюція людства: